tisdag 21 december 2010

Marsipan är gott!!!



Igår var jag iväg på något superskoj. Jag var iväg på marsipankurs hos Madame Marzipan. Vi fick lära oss att göra en gris, en tomte och en vinterros. Förhoppningsvis kan ni se vilken som är vad... ;)
Jag skulle egentligen varit på denna kursen i förra veckan men pga all snö blev den inställd så gissa om jag blev glad när de ringde och frågade om jag kunde hänga på igår istället. Kursen gick i hundranittio och jag som är extremt långsam av mig när jag skapar fick verkligen ligga på för att hinna med. Jag lyckades dock färdigställa alla projekt. Jag kan verkligen rekommendera er alla att gå på marsipankurs.
Förhoppningsvis är min svärmor inte inne och läser här men hon brukar få en marsipangris varje jul och detta året blir det en "himmalagad".

3 kommentarer:

  1. Underbara marsipanfigurer! Vilket jobb! Verkar ju jätteroligt med marsipankurs! Ska hålla utkik efter det, om inte annat så måste det vara en bra present till nån som har allt!

    Må så gott!
    Kram Lindha

    SvaraRadera
  2. åh! Vad roligt!!! :D
    Jag hade också gärna gått på marsipankurs någon gång!
    HImla söta figurer och ros du gjort!!! TALANG är bara förnamnet :D

    Kramisar!

    SvaraRadera
  3. Du är så duktig och kreativ, nästa gång så hojta till, ja vill också me!

    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails