onsdag 15 december 2010

Ännu en variant av ljuskort



Jag håller på att testa lite olika kortvikningar för att se vad som kan passa till årets julkort. Jag är ute i lika god tid som vanlig som ni märker... Alternativt försöker jag skjuta upp det så länge som möjligt för att bli kreativ under stress??
Detta är en av vikningarna jag testade och instruktioner och mått till detta ljuskort hittar ni här. Jag inser dock att ska man göra 60+ st julkort så kan jag glömma denna roliga vikning. hihi
Jag älskar hur det blir när man färgar in chipboardhjärtan och sedan stämplar på dem och slutligen sprayar dem med glitterspray. Här har jag använt en del av en collagestämpel från reprint och stämplat bara ängeln ovanpå hjärtat och sedan sprayat över hela hjärtat med glitter.

Nu har jag iallafall tagit ett beslut och har precis börjat skära ut kortstommar till årets julkort men jag har redan insett att jag valt ett lite väl tidskrävande kort men nu är det försent. Nu kan jag inte ändra mig. Nu ska jag bara komma på vad korten ska dekoreras med... För första gången sedan vi fick barnen så har fotot som ska sitta i julkortet varit klart sedan länge. Och jag är riktigt nöjd med fotot på oss i år. Så fort korten är färdiga och ivägskickade så lovar jag att lägga upp det här på bloggen.

3 kommentarer:

  1. Vilket fint kort och rolig vikning! :)
    Den måste jag bara testa! :D
    /Alva

    SvaraRadera
  2. Superfint! Jag måste vara supertrög för jag fattade inte den mallen :(

    Ska bli spännande att se vad det blir för julkort kramisar i kylan

    SvaraRadera
  3. Härligt ljuskort!!
    Jah, lite sent att sätta igång å göra 60st såna kanske ;)

    Lycka till med julkortstillverkningen!
    jag satt å slet mitt hår i förrgår för igår var jag borta hela dagen.

    Hoppas du blev nöjd med korten du gjorde!
    Jag är supernyfiken på hur de blev!! :D

    Må gott!

    KRAM Petra

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails