måndag 21 mars 2011

Stämplat kuddfodral

Uppe hos Reprint höll Åse i en jätteinspirerande kurs om hur man kan stämpla på tyg. Ni har säkert sett alla fina förkläden som tjejerna på Reprint hade på Formexmässan :) Nu fick vi chansen att testa att stämpla på tyg och det blev ett kuddfodral. Dessutom så upptäckte jag när jag kom hem att jag vid något tillfälle köpt ett gäng Versa Mark Craft så nu kan jag även texta att stämpla på tyg här hemma. Det är svårt att på kort tid göra precis som man skulle velat ha det så detta fick bli en "testkudde". Jag gillar dock färgkombinationen och det var en kul detalj att även ha spets på. När vi skulle fästa spetsen fick vi testa ett spraylim som man sedan fäste genom att lägga en kökshanduk ovanpå hela motivet och sedan stryka ovanför. Jag insåg genast möjligheten i detta lim... Lägga upp byxor ;), gardiner m.m.
Själva stämpelmotivet fixerade man genom att stryka över det när man var klar och det ska bli spännande att se hur det ser ut när man tvättat kuddfodralet. Jag misstänker att det blir mer stämplande på tyg i framtiden.

4 kommentarer:

  1. UUUUURSNYGGT!!!
    Sånt här "suger jag in" massvis just nu!
    För jag har två kuddfodral liggandes här hemma som jag skulle vilja stämpla på, men vet inte hur jag vill ha det än.
    Så jag letar inspiration.
    Ditt kuddfodral blev hur fint som helst och jag diggar färgvalet!

    Hade velat se kudden i sin rätta miljö också, alltså i en soffa el på en säng :)

    KRAAAAAAM Petra

    SvaraRadera
  2. Så fint!!!
    På ett sådant örgott kan man väl inget annat än sova gott...
    Tack för i eftermiddag
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Såååååå snyggt!!!
    Älskar färgerna och spetsen ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails