fredag 25 mars 2011

Påskförberedelser

Nykläckt kyckling
Min kaninkatt
Stolt höna
Ett litet chokladägg med spritsad kanin på

För ett tag sedan var jag och ett glatt gäng iväg på marsipankurs. Denna gången med påsktema. Madame Marzipane visade oss hur det skulle se ut och sedan försökte vi efter bästa förmåga göra likadant. Min påskhare blev en kaninkatt istället... Vibbes nykläckta kyckling blev en ursöt liten gul mullvad. hihi
Om ni inte testat att göra något i marsipan innan så ta chansen och gå på en kurs. Det är superroligt. Om du vill se vad jag gjorde när vi var på julkurs så kika här.

5 kommentarer:

  1. Såg bilderna på fejjan och de är underbara. Fan att jag inte kunde följa med....

    KRAM

    SvaraRadera
  2. AH!
    jag hade nog aldrig kunnat gå på en sån kurs ;)
    jag hade ätit upp all marsipan *fniss*
    Men oj vilka godingar du tillverkat!
    Va duktig du är och vilken talang du har männská!
    Kommer du äta upp dessa?!

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jätte kul kurs. Vi hade superroligt.
    Lotta du får inte hacka på min gule mullvad.
    Bild på honom kommer snart i min blogg.
    Kramizar Vibe

    SvaraRadera
  4. @Soulsister - Nästa gång hoppas vi det funkar så du kan hänga på.
    @Petra - En del slank ner i magen under tiden. Jag fick "låna" ihop marsipan av mina kurskamrater till moroten... hihi
    @Vibbe - Jag hackar inte alls på din mullvad. Jag skriver ju att den är ursöt ;)

    SvaraRadera
  5. Så otroligt fina!!!
    Skogstokiga bamsekramar
    från mig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails