onsdag 16 mars 2011

Altrat påskägg

I helgen hade jag tillsammans med Miia och Johan på Stämpelfabriken förmånen att vara med hos Reprint och delta i deras inspirationskurser för återförsäljare. På en av dessa kurser fick vi altra ett påskägg och bl a pröva Tim Holtz-tejper, acrylfärger och cracklepaint. Här har jag kladdat på ordentligt med först en lila acrylfärg och sedan när det torkat har jag övat mig på att inte sätta tejp symetriskt (det mesta osymetriska är på undersidan ;) hihi Sedan kladdade jag vidare med denna underbara turkosa färg och när den torkat så geggade jag på med crackeleringslack för att få färgen att crackelera. Slutligen så dekorerade jag med lite blommor och deras underbara påskstämpel som jag även duschat med glittersprayen. Det lila rosbandet är helt underbart och finns i massor av härliga färger och det lär nog användas en hel del framöver :)

5 kommentarer:

  1. These are wonderful handmade presents!

    SvaraRadera
  2. Påskägg med glitterspray kan inte annat än bli en äggstra HIT! ;)

    kram

    SvaraRadera
  3. @Soulsister - vi har ju alla olika beroende när det gäller glitterspray. I mitt fall silver och i ditt fall guld... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej söta L8!
    Tack för din kommentar hos mig och tipset om F-booken! Inte lätta att hålla kolla på allt som händer...
    *Hoppas hoppas*
    :-)
    Kram
    //C

    SvaraRadera
  5. Hej L8!
    Åhh, så himla vackert påskägg du altrat! Så härliga färger och allt är bara så fint ;)
    Du är JÄTTEDUKTIG, och du inspirerar verkligen hur mycket som helst :D
    Ha det jättebra kram/Lisa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails