lördag 20 augusti 2011

Lyxmellis serverad!



I senaste numret av min absoluta favorit pysseltidning Ett Trykk blev jag tokinspirerad av Kristine!! Hon hade gjort egna frukspett och jag bara kände att detta måste jag testa. På översta bilden ser ni hur det blev när jag serverade barnen "lyxmellis" häromdagen. Gissa om jag blev populär?!? Dessutom använder de spetten igen när de plockar smultron och hallon i trädgården.
Sedan gjorde jag små presentförpackningar att ge bort eftersom jag tycker detta är en perfekt sommarpresent när man går bort. Jag använde en mindre variant av bilden överst till att göra en tag som jag band på presentförpackningen för det är kanske inte jättelätt att förstå direkt vad man ska använda spetten till ;) Bak på tagen står där ett litet personligt meddelande till de vi ska gå bort till. Det är kul och enkelt att göra dessa fruktspett och man kan variera dem hur mycket som helst och det bästa av allt är att man kan använda alla de där spillbitarna som man har i massor i lådor...
Tusen tack för inspirationen Kristine!! Har ni inte varit inne och titta på hennes blogg så kila över på direkten.

1 kommentar:

  1. Wow!
    De var kule!
    Så roligt at du har blitt inspirert av artikkelen min :)
    Tusen takk for søt kommentar på bloggen min!
    Klemmer fra Kristine :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails