onsdag 27 maj 2009

Ett smart bokmärke

Till vänster ser du bokmärket utvikt och till höger ser du insidan med magneter
som gör att bokmärket sitter på plats och inte trillar ut boken.

Bokmärket framifrån
Bokmärket bakifrån med passande text till en 7-åring

Jag har tänkt länge att jag skulle göra ett bokmärke till min dotter nu när hon har börjat skolan och har börjat läsa. Eftersom jag själv alltid varit en bokmal har jag en del bokmärken och denna variant är en modifierad variant av ett bokmärke jag fått från Sydafrika när mina föräldrar var där. Jag tyckte det var så smart att sätta magneter inuti som håller bokmärket på plats i boken och min dotter blev jätte förtjust i funktionen. Det bokmärket hon hade tidigare hade en tendens till att alltid trilla ur boken och så får vi ändå leta efter var vi slutade att läsa kvällen innan... Nu är det slut på det :)

7 kommentarer:

  1. Väldigt smart!!
    Kommer nog bli en liftning på det!
    Har tidningen kommit ännu?
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev!!! Passar Lisa som handen i handsken! Hoppas att du inte misstycker när jag säger att jag kommer att kopiera konceptet till båda mina små bokmalar! Kramiz, Maria

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också det var himla smart :) Det är bara att sätta igång och göra bokmärken!
    Och idag Lotta kom äntligen min tidning!!! Som jag längtat - jag hann tom maila till Norge...hihi
    Kram
    L8

    SvaraRadera
  4. Wow, vilket glassigt bokmärke! Hon kommer ju lätt ha det häftigaste bokmärket i skolan! *ler*

    Tack för låten - den var ju både bra och häftig! Har skrivit in den i bloggen så att de andra tävlande kan kika in på den.

    Ha en trevlig helg!
    Kraaaam / Angelica

    SvaraRadera
  5. Supervackert bokmärke
    Carina

    SvaraRadera
  6. Superbra bokmärke och inte nog med att det är bra det är snyggt också. Jag hade inte väntat mig något annat.
    Kram Vibbe

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails