torsdag 21 mars 2013

Årets första påskkort

Tiden räcker inte alls till men nu äntligen har jag fått en stund över så jag kan visa lite av mina senaste alster. Häromveckan hade jag förmånen att få vara med på Reprints ÅF-träff och på en av kurserna fick vi göra lite olika kort. Detta var en av de fyra olika varianterna av kort vi fick testa. Först stämplade vi och gjorde mönster på den vita kortbasen. Helt underbara stämplar som ser ut som minitårtpapper när man stämplar dem. Här bröt vi av med en mörkare färg till skillnad på ett av de andra korten jag kommer visa senare. Det gula pappret är gjort genom att vi embossat med genomskinligt pulver och sedan färgat in det vita pappret i gula nyanser. Slutligen har vi stämplat en Glad Påsk-stämpel som vi satt på distanskuddar för att få lite 3d-effekt. Jag har faktiskt satt alla mina papper på distanskuddar så det är en härlig 3d-effekt på hela kortet. Väldigt enkelt och snabbt att göra. Skönt att få lite påskkänslor mitt i allt snöoväder... :)

4 kommentarer:

  1. Det var ett jätteläckert kort du gjorde!!
    så söt den lilla kyckligen är =) och den som ser ut som en kakservett = ha-begär direkt,haha!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kycklingen sedan länge :) och ska investera pronto i "kakservettstämpeln"!!
      Kram tillbaka!

      Radera
  2. Hur snyggt som helst!!!
    Så du lyckas få tid över du... Hihihi!
    Mina halvfärdiga påskprojekt som jag påbörjade i början p året för att vara ute i god tid, är fortfarande inte klara! Har haft några kort som vara akuta som jag varit tvungen att slutföra...
    Har fotat en massa, men inte hunnit gå genom korten på de olika alsterna. Kanske får jag tid över ikväll.. ;)
    Ha det bra och sköt om er!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ingen tid över men nu har jag äntligen kommit till skott och fotat alla alster jag gjorde på Reprints träff så jag kan visa dem :)
      Har också ett gäng med halvfärdiga alster som bara ska.... Hmm....
      Längtar tills när vi äntligen kan få ihop en träff!!
      Kramis

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails