måndag 28 januari 2013

Coola 3D-stjärnor

Upptäckte att jag helt missat att visa de fina julstjärnorna jag gjorde till vår gran i år... Dessa 3D-stjärnor är så lätta och roliga att göra. Tyvärr har den sidan som jag hittade denna beskrivningen på stängt ner så jag kan inte länka dit längre. Man behöver 6 st 5-flikiga stjärnor och sedan klipper man in till mitten på ett ställe mellan två flikar och klistrar ena fliken över den andra så man får en 4-flikig stjärna istället. Sedan klistrar man slutligen ihop dessa 6 bitar till en 3D-stjärna. Lätt som en plätt! Perfekt om man har några spillbitar kvar från julkortstillverkningen. Jag gjorde stjärnor i alla möjliga olika storlekar men glömde fotografera de andra då de bara åkte ner i jullådan efter semestern. Ja, ja, jag får väl fotografera dem nästa jul istället ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails