tisdag 4 december 2012

Finalalster, Inzpiras stora tävling

Här kommer slutligen mitt finalalster till Inzpiras stora tävling. Äntligen kan jag visa det :)

Vecka 5, finalveckan – Happi Baby:
Veckans tema är helt enkelt ”happi baby”! Vill du tolka det som ”bebisglädje”, ”glada barn” eller kanske ”något som glädjer din älskling”? Kanske har du rentav en annan tanke? Skapa något på detta tema! Återigen är det fritt för dig att bestämma vad du skapar, så länge temat efterföljs och ditt alster innehåller minst 10 utstansade detaljer, varav minst 3 olika.

Min tolkning blev så här:
A weddingdress to die for ;)
Happi baby - min tolkning är helt egoistiskt och det syftar på när jag var den happiest baby in the world :-) Förutom att jag gifte mig så döpte vi vår dotter precis innan vi överraskade alla med att gifta oss => dubbla happi babies ;)
Själva brudklänningen är 34 cm hög och är gjord enbart av olika dies och punchar. Bara själva kjoldelen är gjord av över 200 cirklar som jag stansat ut och byggt ihop och format nederdelen av klänningen av. Tom livet är en dies :) Jag har nämligen använt en embossingdie för att få mönstret på livet. Även spetsen på klänningen är utpunchad. Brudbuketten är gjord av olika dies som jag har gjort rosor och liljor av. Slutligen är även vinrankorna i brudbuketten en die.

Klicka gärna på bilden så ni kan se den bättre. Jag har även sprayat hela brudklänningen i silvrigt glitterspray vilken inte är så tydligt på bilden. 
Mina bidrag räckte tillslut till en hedrande tredje plats av över 200 deltagare. Vi var 6 st som blev uttagna som finalister och fick göra ett alster till finalen - 3 st från Sverige och 3 st från vårt grannland Norge. Övriga svenskor i finalen var inspirerande Ulrika McGregor och Pojjo

1 kommentar:

  1. FANTASTISK SNYGG!!!
    Stort grattis till så bra placering, utan att ha sett de andra bidragen är du klart värd din placering. Vilket arbete du lagt ner, och det du beskriver.....alla dessa cirklar och dies du suttit och stansat ut, bara det är värd ett pris =)
    Mycket välgjord och snygg bukett fram!
    Älskar slöjan som du har satt där bak = verkligen skitsnyggt gjort!!!!
    kram Iffa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails