söndag 11 september 2011

Bröllop i dagarna tre!!!

Framsidan av boken
Baksidan av boken
Första uppslaget
Sista uppslaget
Vi har precis kommit hem efter att ha varit på bröllop i dagarna tre! WOW - vilken oförglömlig fest!!
Vår gåva till brudparet var en bok som alla gästerna hjälpte till att fylla med text. Världens snällaste Maria hjälpte mig att trycka upp boken och sedan dekorerade jag framsida, baksida, första uppslaget och sista uppslaget. Dekorationerna är väldigt sparsamma då boken skickades runt under middagen och alla gäster fyllde i var sin sida. Det var nästan 100 gäster och jag tror att igår hade iallafall ca 70 gäster fyllt i varsin sida och vid brunchen idag så skickades den runt igen till de som inte hunnit skriva i den på själva bröllopsmiddagen. Eftersom det inte alltid är så lätt att komma på några väl valda ord till brudparet så hade jag på sista uppslaget gjort en ficka där det låg en gäng papper med lämpliga bröllopscitat att "låna".
Något som jag tänker lägga till om jag någon gång gör en sådan här bröllopsbok igen är tidslag för när man skrev i boken. Där var ju en viss variation framförallt på ord på vägen beroende på när man fyllde i boken ;) Orden som skrevs i baren vid tvåtiden kanske inte var lika genomtänkta som de som skrevs i början av middagen...
Jag hoppas att brudparet uppskattade boken och härlig läsning framför sig i höst.

3 kommentarer:

  1. Hur fin som helst!!!
    Gillade idén med bröllopscitat som man kunde låna - gjorde säker att fler kände sig bekväma i att skriva i boken!
    Sköt om dig!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart fin bröllopsbok Lotta!!
    WOW WOW WOW!
    Och diggar din idé om att låna citat! :D
    Vet inte hur många gånger som man sitter där på bröllopet å inte har nån aning om vad man ska skriva.. ;)

    Såklart att boken blev uppskattad! :D

    KRAMISAR!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails