tisdag 31 maj 2011

Första tehållaren á la Tesa

Jag har suttit några kvällar och tillverkat tehållare inför skolavslutningen. Jag blev så otroligt inspirerad av Tesas tehållare så jag var tvungen att pröva själv. Jag har dock inte använt Tesas mått då jag har fyllt mina tehållare med Sweet Applepie och deras Creamy Blueberry från Friggs och fått anpassa måtten efter dessa lite lyxiga tepåsar. Där fick plats med 2 st hela paket med deras tepåsar i tehållaren. Det var verkligen kul att göra dessa och lätt beroendeframkallande så jag lär nog göra en del sådana här framöver. Dessutom är det ju lätt att göra om denna tehållare till en aftereighthållare istället som jag sett på några bloggar.
Om du vill pröva detta så rekommenderar jag att du kilar över på studs till Tesa och kollar in hennes beskrivning till tehållaren. Som vanligt är det bara att klicka på bilden så ser du tydligt hur min tehållare ser ut. Jag är väldigt förtjust i den lilla "älvan" som står på en av blommorna.

2 kommentarer:

  1. Den blev ju jättesöt:) Ja, då har du att göra om du ska göra 6 till:)
    Tack för dina goa ord och kul att jag kunnat inspirera dig.
    Stor kram
    Tesa

    SvaraRadera
  2. Helt underbara. Måste själv prova. Kram Jenny

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails