fredag 27 februari 2009

Stämpelförvaring




Nu har jag äntligen tagit tag i min stämpelförvaring - ja, eller iallafall mina hÄnglar och stÄnglar... Jag har kollat runt lite hur folk har gjort sin förvaring och sedan har jag gjort min egen "slö-variant" då jag ville få det gjort snabbt.
Till skillnad från de flesta så monterar jag inte mina stämplar med EZ-mount utan jag monterar istället på Tack´n peel på mina klossar. Det är ett klistrigt material som stämplarna fäster på och när man använt det ett tag så bara tvättar man det i lite varmt vatten och blåser torrt med hårtorken så blir det klibbigt igen. Helt suveränt och jag har haft det i några år nu och det funkar kanon + att det blir mycket billigare i längden och så stämplarna tar mindre plats. Jag har handlat mina Tack´n peel hos Johan på Stämpelfabriken i Malmö.
Jag köpte fotofickor för 8 st foto (4 på var sida) och sedan skar jag till vita papper att lägga i så man inte ser själva stämpeln. Sedan tog jag papperna som följer med när man får sitt stämpelpaket och klippte ut alla hÄnglar och så slutligen la jag ner alla stämplarna bakom. Tyckte det var onödigt att lägga ner en massa tid på att stämpla upp alla stämplar då de redan fanns upptryckta. Sedan har jag sorterat in dem i pärmar i ordning efter hur de kommit ut.
För mig funkar detta iallafall :)
Så här har jag alla mina monterade stämplar sorterade. Idéen har jag tagit rakt av från Johan på Stämpelfabriken också. Hoppas det är ok Johan?!?!

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta,
    Tack för senast och för dina bra tips! Var på stämpelfabriken igår
    och shoppade loss. Anmälde mig även
    till en kurs.

    SvaraRadera
  2. Du är väkligen grymt duktig. blir så avis när jag ser dina grejer!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails