måndag 5 november 2012

En liten te-väska

För tusen år sedan (känns det iallafall som...) gjorde jag denna lilla te-väskan eller vad man ska kalla det. En perfekt "gå-bort-present". Jag har dolt magneter (vad annars?) under pappret så att den lilla väskan stängs av sig själv när man sätter ihop den. Jag är ju lätt magnetberoende så när det går så använder jag gärna magneter. Själva pappret är från Reprint och jag har använt den stora stjärnan i cirkeln som ett avslut på själva väsköppningen. Tyckte det blev snyggare än att bara ha den helt rak med rundade hörn.
Om du själv vill testa att göra en sådan här liten te-väska så hittar du beskrivningen här. Vill man som jag använda magneter så gillar jag att man inte ser magneterna, så jag har använt dubbla papper till själva väskan och lagt magneterna imellan. Ha en pysslig dag i regnet!

3 kommentarer:

  1. Ja vem klarar sig utan magneter =) Här har du en magnetberoende tjej till!
    Vilken supersöt och fin teförvaringsväska du gjort, så kul att få ge bort och få nått sånt här fint istället för en vanlig ask!!
    kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Superdupersnyggt! Och vilken perfekt gåbort-present! :D

    KRAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Vilken fin väska.. Superfin att ha med som gåbortpresent.. Gillar massor!!

    Kram Anna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails