tisdag 11 oktober 2011

Årets första Halloweenkort blev ett....


Ihopvikt är kortet 6"x6"
Utfällt blir kortet 12"x12"
Baksidan med världens coolaste häxhatt. I like!!

...överraskningskort. Jag har ingen aning om vad denna vikning heter men den är superenkel och rolig att göra.Gillar ugglefötterna som sticker upp innan man viker ut kortet ;)

Annars är jag slut som artist. I torsdags hade vi vår scrapträff med Scrap Academy Skurup Divison. I lördags hade jag förmånen att få vara med på Reprints återförsäljarträff och det är alltid lika inspirerande. Även om jag i år både gjort ljuskortet och korgen sedan tidigare så var det fantastiskt roligt att få jobba med de nya scrappapprena som Reprint tagit fram och få träffa det härliga gänget på Reprint. Jag hade en supertrevlig dag och kväll och eftersom det tog någon timme innan jag var hemma så blev det rätt så sent. På söndagen packade jag ihop mina saker för att visa roliga kortvikningar på en stor scrapträff i Skurup. Lite över 60 personer blev vi och jag satt mer eller mindre non-stop från 10.00-17.00 och visade olika kortvikningar. Jag träffade massor av härliga människor och gissa en som däckade i säng med barnen på kvällen???

Imorgon ska jag hålla kurs på Stämpelfabriken i roliga kortvikningar och en av de kortvikningar som deltagarna ska få pröva på är denna som jag visar här ovan.

Till helgen ska jag försöka fotografera vad jag gjorde på Reprint så håll ut som kommer bilder snart här på bloggen.

Tillägg: Eftersom jag inte vet hur man lägger in pdf-filer här på blogspot och inte hittade någon instruktion på hur man gör detta kortet på nätet så har min snälla kompis och namne Lotta i Lottas vrå gjort en jättebra instruktion om du klickar här. Är det någon av er som vet vad detta kortet heter så skriv gärna en kommentar för jag har själv döpt det i min lilla bok till "Överraskningskort" :) men det hade varit kul att veta vad det egentligen heter...

2 kommentarer:

  1. Like, like, like...
    Helt klart en kul vikning och jag gillar dina enkla dekorationer.
    Vi hörs!
    Kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails